Zapisy 11 listopada 2019 r. | Rozpoczęcie 18 listopada 2019 r. | Zakończenie 26 stycznia 2020 r.  | Zamknięcie dostępu do materiałów z kursu 2 lutego 2020 r.

 

Cel kursu: 

Poszerzenie wiedzy i umiejętności z stosowania nowych metod i narzędzi technologicznych w edukacji XXI wieku

Uczestnicy:

Uczestnikiem kursu może być osoba, która jest czynnym nauczycielem  w środowisku  Polonii lub Polaków mieszkającym za granicą. 

 

Moduły kursu:

Moduł wstępny - Kim jesteśmy? Czego uczymy?

OPREG PCN – zadania, adresaci.

Informacje wstępne na temat kursu doskonalącego.

Środowisko platformy kursy.orpeg.pl.

Ankieta potrzeb w zakresie doskonalenia zawodowego nauczycieli uczących poza granicami Polski.

Ankieta uczestnika kursu.

Moduł I. Kreatywność- teoria i praktyka.

Kreatywny nauczyciel – bilans zysków i strat.

Moduł II. Inspiracje

Metoda projektu

Moda a pomysły na ciekawe lekcje.

Wartość edukacyjna przedmiotów użytkowych.

Myślenie wizualne.

Kodowanie.

I wiele innych…

Moduł III. Gry i zabawy edukacyjne.

Propozycje gier i zabaw edukacyjnych

Nauczycielskie – zrób to sam!

Przykładowe „gotowce”.

Moduł IV. Kreatywnie z pomocą nowych technologii.

Memy literackie.

Książki obrazkowe.

Aplikacje LearningApps.

Tworzenie filmów i audiobooków edukacyjnych.

Blogowe ćwiczenia językowe.

Edukacyjne kanały na youtube.

Moduł V. Kreatywność w praktyce.

Edukacja filmowa.

Animacja poklatkowa.

Książki obrazkowe, komiksy.

Krzyżówki.

Quizy.

Wykreślanki.

Blog

Kanał na youtube.

Moduł VI. Nasze edukacyjne inspiracje.

Upowszechnienie i ocena pomysłów na kreatywne lekcje.

Moduł VII. Zakończenie

Podsumowanie kursu doskonalącego:  Uczyć się kreatywnie, czyli nowe metody i narzędzia technologiczne w edukacji XXI wieku.

Formularz oceny kursu.

Forum: Moja walizka z kreatywnymi pomysłami na ciekawe lekcje.

 

Warunki zaliczenia:

Aktywne uczestnictwo w kursie tj.:

  1. udział w moderowanych forach kursu;
  2. wykonywanie zadań związanych z programem kursu i zamieszanie ich na platformie w wyznaczonym terminie;
  3. prezentacja na forum kursu własnych lub wyszukanych pomysłów na edukację języka i kultury polskiej poza granicami Polski.

 

Prowadząca kurs: Liliana Sosnowska

 

W celu zapisania się na kurs proszę wypełnić ANKIETĘ.

Jak pomagać uczniom rozwijać sprawności językowe na lekcjach języka polskiego poprzez rozwój sprawności słuchania, czytania, postrzegania?

Zapisy do dnia 15 września 2019 r.  |   Rozpoczęcie 16 września 2019 r.  Zakończenie 26 października 2019 r. | Zamknięcie 9 listopada 2019 r. |

Cel kursu: doskonalenie kompetencji zawodowych nauczyciela języka polskiego

Po zakończeniu kursu uczestnik będzie:

  • uwzględniał w swojej pracy założenia współczesnej dydaktyki (głównie aktywizacji i integracji),
  • formułował cele edukacyjne, dotyczące doskonalenia sprawności językowych uczniów,
  • projektował zajęcia, proponując zadania rozwijające sprawności słuchania, czytania, postrzegania,
  • modyfikował poznane metody, dostosowując je do wieku i możliwości językowych ucznia.

Adresat kursu: Nauczyciele języka polskiego i kultury polskiej uczący poza granicami Polski dzieci w wieku 12–15 lat

Treści:

  • Co lubi mózg? Poznać i zrozumieć działanie mózgu
  • Jak identyfikować potrzeby uczniów? Poznać i zrozumieć potrzeby uczniów
  • Akademia pomysłów - jak rozwijać sprawności słuchania, czytania, postrzegania?
  • Praktyczne wykorzystanie narzędzi rozwijających sprawności językowe na lekcjach języka polskiego

W CELU ZAPISANIA SIĘ NA KURS PROSZĘ WYPEŁNIĆ ANKIETĘ