1. Zabawa drogą do wspierania dobrostanu dziecka
Cel: Uczestnicy zrozumieją, jak kluczową rolę pełni zabawa w codziennym życiu dziecka, wspierając jego rozwój emocjonalny, społeczny i psychiczny. Poznają różne formy zabaw, które pomagają w budowaniu poczucia bezpieczeństwa i przynależności, co pozytywnie wpływa na dobrostan dziecka w grupie przedszkolnej.
2. Tradycyjne i nowe zabawy dywanowe
Cel: Nauczyciele poznają i przećwiczą zarówno tradycyjne, jak i nowoczesne zabawy dywanowe, które można stosować w pracy z dziećmi. Celem jest wzbogacenie ich warsztatu pracy o różnorodne formy zabawy, które wspierają rozwój ruchowy, społeczny i intelektualny dzieci w wieku przedszkolnym.
3. Gra a zabawa – czym się różnią i jak z nich korzystać?
Cel: Uczestnicy szkolenia będą w stanie rozróżnić zabawę od gry, zrozumieć, jakie są ich cele, struktury i jak wpływają na rozwój dziecka. Nauczą się, jak i kiedy wprowadzać gry do procesu edukacyjnego, aby były one skutecznym narzędziem wspierającym naukę i rozwój, a także jak korzystać z zabawy w sposób spontaniczny i kreatywny.
4. Zabawy wspierające naukę czytania
Cel: Celem tego zagadnienia jest zapoznanie nauczycieli z różnorodnymi zabawami, które mogą być wykorzystywane do wspierania rozwoju umiejętności czytania u dzieci. Uczestnicy dowiedzą się, jak wprowadzać elementy zabawy w naukę czytania, aby była ona przyjemna i efektywna, a także jak dostosować zabawy do różnych poziomów zaawansowania.
5. Zabawy sensoryczne jako wsparcie dla rozwoju poznawczego
Cel: Uczestnicy poznają znaczenie zabaw sensorycznych w rozwoju poznawczym dzieci. Nauczą się, jak tworzyć i prowadzić zabawy, które angażują zmysły i wspierają rozwój językowy, koncentrację, pamięć oraz umiejętności logicznego myślenia. Celem jest wzbogacenie programu edukacyjnego o zabawy, które rozwijają u dzieci zdolności poznawcze w sposób naturalny i przyjemny.
6. Tworzenie interaktywnych historii i opowiadań z dziećmi
Cel: Uczestnicy dowiedzą się, jak tworzyć z dziećmi interaktywne historie i opowiadania, które rozwijają ich wyobraźnię, umiejętności językowe i społeczne. Celem jest nauka technik, które angażują dzieci w proces twórczy, pozwalają na współpracę, a także wspierają rozwój literacki i zainteresowanie książkami już od najmłodszych lat.
|